Yes!





Idag somnar jag med ett stort leende på läpparna. Världens bästa Brunis gjorde som han brukar: allt rätt. Jag imponeras så starkt av hans lugn i alla nya situationer. Han voltar lugn, vänder runt sin stora kropp och knatar iväg från sitt 4:e spår trots att han aldrig provat det förut. Accepterar alla människor, hästar och all ljud och rörelse omkring honom utan att så mycket som bli nervös.

Jag är fantastiskt glad för att han höll sig i trav, var fin i aktionen och gick tillräckligt fort för att bli godkänd. Men mest glad är jag kanske för att han har ett så imponerande starkt psyke.

Och det är väl tur att det är någon av oss som är det. För undertecknad delägare har just  - ännu en gång - insett att hennes nerver kanske inte riktigt håller för att stå vid sidan om banan och titta på. Och hennes lite för korta avstånd till sina känslor väcker ganska stor underhållning bland människor runt omkring.

Ja, jag grät en skrätt när min häst klarade sitt premielopp. Men den upplevelsen är faktiskt ones in a lifetime! Och jag är så sjukt stolt över honom :-)

Kram Anna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0