Bästa selunderlägget





Sadelinpassaren i mig jublade när jag först såg det här selunderlägget från Wahlsten på hyllan i butiken. I ridvärlden pratar vi ju så mycket om frihet för tornutskotten och muskelfästena, framvalv som lämnar manken ifred och breda kanaler på sadlarna. Men i travvärlden går trenden, av utseendemässiga skäl, mot mer och mer slimmade selar med näst intill obefintliga bossor och däcklar som ligger rakt över ryggraden.

Nu bär ju i och för sig travhästarna ingen vikt, vilket är en väsentlig skillnad. Men man drar ju ändå selen ganska hårt runt buken och ned över muskelfästena där hästen är väldigt känslig. Därför förespråkar jag en kanal även på travselarnas däckel. Har kreddat min bror flera gånger för att han valde en jättefin sådan modell från Wahlsten när han köpte sele för något år sedan.

Om man inte har en sådan sele, och inte planerar nyinköp, så är det här selunderlägget perfekt! Det skapar lite luft där det förut inte fanns någon, och fyller på så vis en väldigt fin funktion. Tycker jag :-) Det går även jättebra att fästa under en platt och tråkig tömkörningssele, om man brukar tömköra sin ridhäst. Toppenprodukt helt enkelt!

Kram Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0