Kocko kom hem. För vi längtar efter dig.


På Tvåltorp har vi en "gummivolt". Lite som en korall men med rivna gummidäck längst spåret där hästen springer, som är lite tungt att jobba i och som är perfekt på vintern eftersom det aldrig fryser. Där brukar jag träna någon sorts natural horsemanship light slash frihetsdressyr med Millie. Det är verkligen jätteroligt och gör vår relation mycket bättre eftersom vi börjar kommunicera mer med kroppsspråket. Jag blir liksom hennes flock, som Tobbe Larsson brukar säga i Ponnyakuten!

I förrgår voltade Millie dock ut ur vår flock. Bokstavligt talat. I höger varv fattar hon fel galopp, och istället för att bryta av och korrigera sig ökar hon farten. Och i samma stund som jag börjar inse att hon inte klarar av att hålla sig på spåret i fel galopp och i för hög fart, utan istället börjar glida ut på volten och närma sig staket. Så smäller det. Millies vänsterben landar utanför staketstolpen i ett språng och hon slår runt totalt. Voltar ett helt varv och hamnar på rygg under nedersta slanan där hon fastnar med halva kroppen på varje sida och ligger och sparkar helt hjälplöst i något som kändes som hela minuter. Tills sist sparkar hon av både staketstolp och slanor och lyckas komma upp på fötter.

Millie var i fullständig chock och mitt adrenalin pumpade hela kroppen darrig, men då verkade det inte som att den traumatiska händelsen hade satt djupare spår än så. Hon verkade inte ha skadat sig på något sätt. Men nu efteråt märker jag att något är fel. Hon är ohalt och benen är fina, vilket jag naturligtvis tackar en högre makt för. Men hon är inte riktigt sig själv. Hon är inte alls så pigg som hon brukar vara och hon rör sig stelt. Börjar misstänka en låsning någonstans i ryggen och önskar att jag hade tillräckligt med pengar för att köpa ett plan och hämta hem vår equiterapeut från semestern han befinner sig på. Men istället får jag nöja mig med att göra vad jag kan: promenera med Millie och bomba Kockos inkorg med meddelanden i STORA BOKTÄVER :-)

Kram Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0