Måndagskänslor


Har lämnat en ganska lugn helg bakom mig. Mellan jobbet i butiken, Magdas stall i Ärla och det vanliga stallet hemma på Tvåltorp har det blivit två lugna kvällar tillsammans med bästa vännerna. Vi har ätit oss propp hos min superkock till svåger, och gått mainstream tillsammans med Persbrandt. 

Idag har jag påbörjat en ny kurs i skolan. Forskningsprocesser. Den är precis lika tråkig som den låter. Men livsnödvändig inför kommande exjobb så det är bara att bita ihop och romantisera bilden av det "vetenskapliga skrivandet" så mycket man bara kan.

På hästfronten är det uppåt. Brunis tränar superbt och var utan anmärkning när vi kontroll-röntgade hans framkotor. Skönt! Shettisarna lever livets glada dagar och är ett snäpp smartare än mig som vanligt. Och Millie gjorde framsteg i en rasande fart innan hon tappade en baksko härom dagen. Det är verkligen alltid något! Så nu blir det ridhuset och inget annat som gäller till brorsan kommit hem från Thailand och kan hjälpa till att sko henne igen. Det är ju - som bekant - lite av ett projekt att göra det :-)

Nu ska jag gå och fota lite begagnade sadlar. Håll utkik på www.bidermans.com - begagnat-sidan uppdateras inom kort!

Kram Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0