Mental styrka




Jag har spenderat tre härliga dygn i Kläppen tillsammans med fina vänner. Druckit varm choklad med Mintuu och vispad grädde tills det sprutat ur öronen på mig, ätit fantastiskt god mat på Lammet & Grisen och haft en idylliskt mysig nyårsafton med allt vad en sådan innehåller. 

Och så har jag rullat nedför backarna. Är man uppväxt i en travfamilj har man nämligen inte varit på skidsemester som barn. För då har ens föräldrar varit alldeles för trötta på att frysa utomhus för att välja det även som semesteraktivitet. Följdaktligen är det min käre sambo som får ha tålamodet att lära mig lägga tyngden på dalskidan i vuxen ålder istället. Något som har visat sig vara lättare sagt än gjort eftersom jag har en tendens till mental svaghet och kastar mig ned på arslet i förskräckelse så fort jag tycker att det börjar bli lite för brant.

Men så överlevde jag också! Nu väntar ett par dagar i butiken och ett par nätter framför skoluppgiften på datorn. Du är varmt välkommen att titta in i Folkesta och säg hej till mina rödsprängda ögon :-)

Kram Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0