Back to school


Jag ska plugga i höst!

Yes, you heard me. Efter fyra års heltidsarbete känner jag att jag behöver något nytt i livet. Jag behöver förändring, något nytt att tänka på och framför allt nya utmaningar. Och så längtar jag så fruktansvärt mycket efter mörka, sena nätter framför datorn när ögonlocken känns tyngre än aldrig förr, magen pajar efter för starkt kaffe och fingrarna krampar på ett oroväckande sätt... Så jag tänkte att det är dags att plugga vidare! Kommer läsa Textdesign vid Mälardalens Högskola. På helfart under tre år om allt blir som jag tänkt mig.

Men oroa er inte kära kunder - jag kommer finnas kvar i butiken. Skulle saknar er allt för mycket annars. Och så kommer jag jobba vidare som sadelinpassare på samma sätt som tidigare. Planerar att kombinera studierna med halvtid i butiken och sedan sadelinpassningar ovanpå det, lite kvällar och lite helger - med andra ord precis de där tiderna ni alltid velat boka med aldrig fått :-)

Det kommer nog bli några ganska kämpiga år. Men ändå toppen, det är jag övertygad om! För jag är ju alltid alldeles för optimistisk för mitt eget bästa. Och jag känner mig helt sjukt laddad inför det här. Motiverad. Mitt enda orosmoln är egentligen min nya ekonomi, eller snarare avsaknad av den... Antar att jag till att börja med kommer bli tvungen att minska ner på konsumtionen av såna här små raringar:


Men jag överlever nog.
Det finns ju lyckopiller.

/Anna - nu plugghäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0