Funderingar när det regnar


Det är ett jävla tjat om Gin&Tonics nu för tiden. Gin&Tonics hit och Gin&Tonics dit. Är beska tallbarr det nya svarta? Inne igen? Allt går ju i cykler.

"Men det är ju så läskande och uppfriskande så här i sommarvärmen"

Vart då? undrar jag. Läskande och uppfriskande vart då? Läskande rabarbersaft, ja det kan jag köpa. Uppfriskande jordgubbar, ja det kan jag köpa. Men kom inte och kalla något som får hela munnen att dra ihop sig för läskande och upfriskande.

Igår gjorde jag ett ärligt försök. Ett ärligt försök att bli vuxen och kunna njuta av en GT. Aldrig mer. Ser du det mamma? En drink jag inte gillar, det var väl goda nyheter i sommarregnet.

Det regnar ju. Det har ni märkt.  Det regnar massor utanför. Det är därför jag ligger kvar i sängen och filosoferar om GT:s och annat oväsentligt. Jag har hunnit tänka en hel del på vilket oflax jag har när det kommer till tekniska grejor. Maria och jag pratade om det igår. Jag tror jag avverkar typ 5 mobiler om året. Kan ju lika gärna plugga in en sån där uppblåsbar madrass från TV-shop på Telia-butiken och bosätta mig där, för jag gör inget annat är att vänta på min tur på deras vinröda små sittkuber. Då hade det varit skönare att ligga där i min mjuka dubbelsäng av luft och skratta åt alla som inte varit lika smarta.

Bevis för att jag är otursförföljd:

- Min senaste mobil är såklart trasig, denna gång efter två månader. Den är tydligen vattenskadad. När jag säger att den inte legat i vatten på något vis skyller Telia-butiken på luftfuktigheten. End of discussion. Mina mobil-historier (eller snarare mobildöds-historier) är numera ett skämt bland mig och mina vänner.
- Min förra digitalkamera fastnade i läget för max-zoom och dog sedemera helt - är det ett normalt beteende efter bara några månader? 
- Min dator på jobbet tar 30 minuter att starta på mornarna. Inte för att den inte är defragmenterad och ompysslad, eller för att den är full med skit eller lassgammal. Nej den bara är så.
- Och min bil ska vi egentligen inte ens gå in på. Bakluckan har inte gått att öppna på två år. Den styrs av nån elektrisk knapp som vägrar lyda. Fläkten fungerar bara på max-tryck, ni vet Carola-fläkten, och inget annat. Radion fungerar lyckligtvis inte heller, så man behöver inte bli irriterad över att man inte hör låtarna p.g.a. monsterfläkten. Jag brukade få punka eftersom att framvagnen hela tiden blev sne och slet däcken så att armeringen så småningom stack fram. När jag åkte till verkstaden och ställde in den samt köpte nya däck så tog det två dagar innan det satt en vass grej i ett av de nya däcken så att jag hade punka igen. Och när jag får punka vet jag inte riktigt vad jag ska göra, eftersom reservdäcket ligger i bagageluckan tillsammans med mitt skattebevis som jag inte lyckats få på än. Bagageluckan som inte går att öppna. Så polisen, nu vet ni. Det är bara att komma och ta mig.

Elektronik hatar mig verkligen.

Nu måste jag röra på mig och få något vettigt uträttat! Äta lite frukost och sen... ja vad gör man egentligen när man har semester och det regnar? Förutom att åka till Vianor och köpa ett nytt däck förstås. Kan inte glida runt med ett vinterdäck längre :-) 

/Anna - bitter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0