Kvällsrapport tisdag


Gårdagens vinkväll var en höjdare. I alla fall medan vi höll oss hemma i Andjelas underbara lägenhet och skrattade åt gamla minnen tillsammans i soffan. Tack bästa Andji för initiativet! Mitt bidrag til vinsamlingen blev Selvarossa Salice Salentino - ett prisvärt, rött vin från södra Italien som alla kvinnorna Biderman (min mor, mormor, Sara och jag själv) håller högt. Veckans köp på systemet med andra ord!

Idag har jag jobbat i Sundbyholmsbutiken under lunchtravet. Och kollat in mitt inrop från förra årets Stochampionatsauktion, Umberto Marcato, som gick premielopp för tränaren Richard L Jansson. Ja bokstavligt talat inrop alltså, det var ju inte jag som pyntade :-) MEN det var jag som föll för honom redan vid visningen i auktionsstallet och det var jag som lyckades övertyga alla andra om hans storhet. Alla utom min bror som jag kommer njuta av att knäppa på näsan med hjälp av den här hästen framöver.

Jag är nämligen fortfarande övertygad. Umberto var något rullig och omogen i sin auktion men stor, i fint skick och väldigt fransk i typen. Något som är lite konstigt eftersom han inte har en droppe franskt blod i ådrorna. Men men, allt är ju inte logiskt här i livet.

Senare på eftermiddagen var jag ute i Hällberga och höll sadelinpassningar åt två underbart fina små D-ponnyer som jag såklart glömde att fota åt er. Ska försöka åtgärda det i efterhand när jag åker ut för nästa provridning!
 
Nu är det sent och det snurrar i mitt huvud. Jag har fortfarande inte helt hunnit städa och samvetet knager. Men eftersom pälsbollen redan lagt sig tillrätta på min axel så finns det inte mycket mer att göra än att somna in tillsammans med henne. Annars blir hon sur och biter mig i tårna. Bullis är bossen i vårt förhållande.

Sweet dreams!

/Anna.

Kommentarer
Postat av: Orre

Får du åka till Kjula för Bullis?

2009-07-29 @ 13:25:36
URL: http://orrestrandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0