Bland byggdamm och bråte


Jag har försummat bloggen de senaste dagarna. This is why: 







Känns som att jag befinner mig mitt i en live-inspelning av Från koja till slott eller nåt annat inredningsprogram där det mest ser ut att vara kaos hela tiden. Jag är bokstavligt talat mitt i min renovering.
 
Och eftersom att jag alltid räknar med att allt ska gå på räls och bli precis som jag tänkt mig så hade jag förstås inte räknat med att det skulle ta några dagar att få hem det nya golvet. Närmare bestämt 5 arbetsdagar enligt mina homies på Beijer. Så nu är projektet på paus och jag tvingas bo mitt i krigszonen ett tag till - vilket medför två stora problem:

1) Tjockt, vitt, envist, jävla byggdamm överallt. Enda rena ytan är toaletten dit jag och alla mina skor fått flytta in. Det är ju viktigt att skorna mår bra.

2) Öppna lister. Förstår ni hur många spindlar som kan komma in? Och hur lätt de kan göra det? Fri passage liksom! Det blir mosquito-nät över sängen i natt. Big time.

/Anna - dammsuger, dammsuger, dammsuger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0