Endast fantasin sätter gränserna


Varje gång jag springer över gatan från jobbet för att akuthandla en lunch på Willys så brukar jag ta något sånt där lite konstigt. Sånt som saknar streckkod. Enbart för nöjet det ger mig att läsa deras lista över vad man ska tänka på vid kundbemötande i kassan. Den sitter nämligen fasttejpad på baksidan av den lilla pärm de alltid bläddrar i för att hitta artikelnummer på konstiga varor.

Listan (som är förvånandsvärt lång!) innehåller bland annat

"Säg hej"
"Inled aldrig en dispyt med kunden"


och min personliga favorit:

"Skapa kontakt med kunden, endast fantasin sätter gränserna".

Är det bara jag som tycker att det här är sjukt roligt?

/Anna - vardagsnöje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0