Hänt i veckan


Just nu storstädar jag till Be with you och Pusher på högsta volym. 

Jag har även hunnit med typ 8 tvättar. Tänkte innan jag kastade in 40 grader ljus (jag döper alltid högarna innan jag kastar in dem i tvättmaskinen) att jag undrar hur man tvättar ett linne som i stort sätt bara består av fransar. Det visade sig nyss att det gör man inte. Attans. Dessutom - om någon har ett bra tips på hur man får bort oljefläckar från favvo-jeansen så tas det tacksamt emot. För där gick det inte så bra heller...

Vecka 21 har förutom städningen hållt relativt hög klass. Tisdagen bjöd på säsongspremiär för BBFC -  

Borussia Biderman Football Club.




Klart Bidermans har ett eget korpenlag. Med papsen som coach, brorsan som lagledare och bästa hejarklacken längst sidlinjen var 5-2 segern egentligen relativt självklar - men ändå välkommen. Ny drabbning att vänta på torsdag!

I onsdags hade vi möhippa för pappas Magda. Tyvärr (för alla utom henne) strejkar min kamera fortfarande så än finns inga föreviganden av outfiten på bloggen. Men lägg ihop tiara med en liten lila boa runt, blommig och sjukt ful klänning, svarta nätstrumpbyxor och gula myggjagare i lack så ska ni se att det inte blir så fagert :-)

Det blev en lugn men väldigt trevlig kväll för alla inblandade eftersom att huvudpersonen hade starthäst dagen därpå. Lugn för alla utom syrran och undertecknad som valde bort tidig hemgång för en desto längre kväll på Centro med Hockeyligan och kanonstämning. Skräll.

Och idag är det söndag. En bra söndag med sovmorgon, sol och Slagstaglass. Snart är det fint i lägenheten också!

/Anna - nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0