En helt vanlig torsdag


Läget är under kontroll.

Torsdagar är en sån dag när man samlar ihop sig efter veckans inledning och förbereder för dess avslutning! Det är egentligen den enda dag i veckan som allt som oftast är väldigt lugn för mig.

Min vecka börjar oftast med en riktigt bra måndag. Riktigt bra blir den eftersom jag antingen är ledig eller bara jobbar 13-18 (det har sina fördelar att jobba lördagar ibland!) och därför hinner med en massa annat kul.

Tisdagar har jag sadelinpassningar hela dagen och träffar tjejerna på kvällen. Det har blivit lite av en helig tradition för oss att ses just den kvällen för att överanalysera helgens bravader och se Desperate Housewives tillsammans. I tisdags övergav vi dock TV-soffan för en middag på Grappa istället - mycket gott och mycket trevligt.

Onsdagar är ju alltid lill-lördag och blir på något vis därefter. Igår var det Champions League-semi final mellan Chelsea och Barcelona hemma hos Maria. Är det något jag älskar med mina tjejkompisar så är det är de inte är ett gäng fjollor som sitter och målar nagellack och snackar killproblem under en match. När vi ser fotboll så är det för att vi verkligen gillar fotboll och för att vi är rätt så insatta - inte för att kunna säga till nästa kille vi träffar att vi är den ultimata tjejen för att vi tycker om öl och Serie A...

Och idag är det som sagt tråk-torsdag. Jag tror till och med att det regnar utanför. Om en timme ungefär stänger jag butiken och beger mig ut till lugnet på landet. Mamsen ska åka på semester en vecka så jag flyttar ut för ett hålla ställningarna tillsammans med syrran. En massa ridning kommer jag hinna med när jag är där ute dygnet runt så det är ju något att se fram emot! Mer tveksamt är nog hur väl jag och lillasyster sköter uppdelningen av alla tråkiga sysslor...

Den som lever och följer bloggen får se :-)

/Anna - goes stalldräng!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0