Det var inte igår


Have you missed me? Klart ni har ;) Jag har haft ett otillåtet långt blogg-break. Ni har, såvitt jag kan se på kurvan över antalet besökare, inte haft det. Så förlåt

Eftersom jag inte gillar att erkänna mina egna fel, brister och misstag så skyller jag allt på den moderna tideräkningen. Den som begränsade antalet timmar per vecka till 168 kom förmodligen inte till himlen. För vem fan hinner med 40 timmars plugg, 30 timmars jobb, hundra timmars mockning, något färre timmars träning och en massa nykärt kuttrande i soffan på 168 ynka timmar? Svaret är ingen. Åtminstone hinner ingen blogga om det - believe me, I've tried.

Men jag gör alltså ett nytt försök. Räknar iskallt med hemkörning av Lozec och diverse annan farmacia från er kära vänner när det går åt helvete precis! Sen gillar jag kladdkaka också, och varma soppor, och glass, och... ja, ni hajar.

Så vad har hänt sedan sist? Bullis rullar mest omkring på golvet eller biter mig i tårna som vanligt. Hon har även utvecklat ett beroende av ruccula och rödlök, vilket ju måste ses som lite out of character för en katt. Jag, som tänker att såna saker måste vara ganska starka för en kattmage, gör mitt bästa för att hålla henne borta från tallriken.

Ametist och ponnyerna mår bra i händerna på Annelie och hennes barn. Utan de fantastiska människorna skulle jag ha väldigt dåligt samvete över att jag egentligen inte spenderar tillräckligt mycket tid i stallet. Skolan får däremot se ganska mycket av mig, och som tur är ger det resultat. Det går bra helt enkelt, och är fortfarande (till min förvåning, faktiskt) väldigt roligt.

I butiken har vi börjat tänka jul. Jag älskar julen, dels för att det är en mysig familje-tid, dels för att den är det enda positiva som avbryter den här gråa, kalla, hemska tiden av året. Och som den gör det! Av våra butikshyllor att döma så kan årets lass under julgranen bli fyllt av fina longeringstäcken, ryktväskor, träns, färgglada grimmor och grimskaft, nya benskydd och mycket annat som man bara längtar efter att slita pappret av. Kom in och kolla!

/Anna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0