Weekend baby


Lördag it is! Jobbar i butiken med Camilla och repeatar Winnerbäcks nya. Cissi kom in och snorade lite på mig nyss innan hon drog iväg till Strömsholm för att hålla öppet där under tävlingarna. Åk och kolla om ni inte har något bättre för er!

Snart blir det stallet och sedan födelsedagsfirande av min fabaste Fia.



Fia är en kvinna med väldigt många, väldigt fina egenskaper. Framförhållning är dock inte en av dem. I torsdags kom nämligen festinbjudningarna via mail på facebook, tillsammans med en kryptisk lista på maträtter som ska lagas och tas med till den libanesiska buffén vi ska käka. 

Jag skulle göra Labneh. Eftersom jag självklart inte hade en aning om vad det innebar googlade jag (vad gjorde folk innan google fanns?!) och upptäckte att det i stort sätt är en joghurt med sesamfrön i. Vilket ju på ett skönt sätt talar om för mig vad Fia har för tankar om mina matlagnings-skills.

Aja, parta kan jag i alla fall! Ikväll kör vi :-)

/Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0