På hästjakt


Jag är i hästköpartagen! Har nämligen börjat längta efter att rida mer och mer och mer. Och med en medryttare och en ridande boyfriend blir det inte mycket Ametist över till det. Dessutom känner jag att jag vill ha en yngre häst att träna, och eventuella tävla, på en annan nivå med.

Så, hojta om ni har förslag! Jag letar efter ett hoppsto med skaplig stam eftersom jag vill avla på henne senare. Det är egentligen mina enda krav förutom att hon inte kan kosta miljoner - man är ju trots allt student. Ålder någonstans mellan 5  och 14, väldigt flexibel även där. Hon behöver inte ha gått höga klasser, utan en trevlig exteriör och grundutbildning samt att vi trivs ihop räcker - därifrån går det alltid att jobba vidare tillsammans. Beteende spelar inte heller någon större roll eftersom jag verkar ha en lugnande inverkan och framför allt en sjuk avsaknad av dödsångest i arbetet med mina hästar :-)

Sedan håller jag, Joel och pappa på att köpa travhäst ihop! Appetizer (även kallad Brunbjörnen, long story) är en åring e.Up Front Larry u.La Belle Etoile ue.Coktail Jet som mamma fött upp och som jag förälskat mig i. Jag tänkte att jag skulle vilja ge honom ett bra liv! Och kanske eventuellt ta hem ett Elitlopp eller två. Om du känner detsamma så letar vi efter två delägare till som vill ha vardera 20% ;-)

/Anna.

Kommentarer
Postat av: Petra

är du ute efter hopp eller dressyt häst? har hopphästar tillsalu

2010-05-08 @ 23:32:13
URL: http://www.z-stallet.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0