Svordomar, och huvudvärk, och ryggvärk, och en massa plugg, och helg


Attans! (Försöker dra ner på svordomarna i mitt spontan-skrivande). Jag mår inte helt hundra. Brottas med en envis feber och en envis huvudvärk. Men jag har gett mig fan (där smög det sig in en ändå) på att det inte ska bli värre! Klunkar därför Multikvinna-brus, shottar såna där bra-för-magen-och-immunförsvaret-burkar, tvingar ner Kan Jang, gurglar saltvatten, överdoserar vitlök i alla måltider, luktar därefter, och sover som ett barn. Jag är verkligen trött precis hela tiden.

Det som inte direkt gjort saker och ting bättre i veckan är att jag har ett berg av studier att bestiga. Jag har med andra ord tillbringat veckan i min favoritfåtölj, med fötterna på min favoritfotpall och datorn i knät. Jag känner mig mjuk, jag har inte tränat sedan i måndags. Och när jag reser mig upp har min rygg ungefär samma form som den nedsuttna fåtöljen, den är liksom svår att räta ut. Och så gör den ont av för mycket stillasittande.

Tack och lov så är det helg nu. Planerar att köra hårt med tangentbordet fram till kl 15 i eftermiddag och sen stämpla ut! Inget jobb och inget plugg på två hela dagar, det förtjänar jag. Istället ser jag fram emot en riktig återhämtningshelg med tacos hos svågern, live-trav på TV:n i villan imorrn, live-Trav på Sundbyholm på söndag, lite hästande och mycket kvalitétstid. Och möjligtvis, om hälsan tillåter, en 100-års fest eller två :-) 

Nästa vecka. Då ska jag studsa igen! Body Attack måndag, Jogalates tisdag, BodyJam onsdag och afrikansk dans torsdag. Och så ska jag orka vara mer social mot min Joel. Det kan fan inte vara kul att tvingas lyssna till mina snarkningar kl.21.30 varje kväll. 

Tips! Om du också skulle vilja sitta i en fåtölj tills du känner dig otränad och får ont i ryggen, men varken är sjuk eller måste plugga, så tycker jag du ska läsa Bortom världen utanför som jag recenserar just nu. Det är en kriikerrosad debutroman från en ung tjej, Hedvig Andersson, som gick min utbildning för ett par år sedan. Och hennes språk är briljant. Inte fullt av svordomar som i den här bloggen :-)

/Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0