Råby Relax-station


Härom dagen stod det helt plötsligt världens sötaste lilla bäbis tillsammans med sin mamma i en box när jag skulle morgonfodra. Hemma hos mamma på Tvåltorp, eller Råby Seminstation som det egentligen heter, rullar stuteriverksamheten nämligen på för fullt just nu. Var och varannan dag anländer nya ston och jag älskar hur beteshagarna fylls med flockar av bruna, blanka ryggar. Det är dessutom väldigt kul med all aktivitet på gården.

Facit hittills är 3 dräktiga ston. Två med Sahara Dynamite (toppkvalitet på småpolarna har jag hört) och en med Coktail Jet. Även om fler lär tillkomma så är det ju som ni hör inte Menhammar-size på härligheten, men det är lite det som är charmen tycker jag! Man har tid att ge stona några extra klappar och man har koll på hur de mår och ser ut i kroppen. Det är liksom lite hästspa över hela gården; stona blir lugna, harmoniska och väldigt glada av sin lilla semester hos Cissi och co. Synen av ett sto som kommer direkt från tävlingsbanan och ställer sig i hagen med ansiktet mot solen, sluter ögonen och bara njuter är värd hur mycket som helst i min värld!

/Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0