It's friday, I'm in love


Härlig gammal låt det där! Som jag kommer att tänka på varje fredag tack vare min käre klasskompis Louise som älskar den så mycket.

Det är fredag idag. Och jag är lika kär som vanligt. Men bakom kassan just nu är jag nog mest skakig och febrig. Har gått och blivit sjuk, förmodligen på grund av att mina visdomständer has gone missing. I nuläget roar sig mina kvarvarande tänder med att omplacera sig. Det känns lite som att en fullvuxen man hänger i dina käkar dagarna i ända. Jag motar såklart bort honom med ett lass Ipren.

Livrädd som man är för sin chef (mammor är som ni vet inte att leka med) så jobbar man självklart ändå :) Så medan tänderna hittar sina rätta platser i sin nya tillvaro försöker jag hitta rätta platser åt nya varor i sin nya tillvaro. Idag pysslar jag lite vid borstarna, packar upp bra och billiga fleecetäcken (199 spänn i brunt och marinblått!) och köper vinterskor och sulor för alldeles för mycket pengar till mina egna hästar.

Är det rätt tänkt att slå till på hållbara guldskor redan vid första vinterskoningen? Som kostar en jävla massa mer men som förhoppningsvis håller vintern ut. Hur gör ni? Fasta broddar eller eget skuvande? Pappa skakar bara på huvudet när jag plockar fram mina super-kit av guldskor och snösulor åt shettisarna (för att inte tala om hovslagaren som förmodligen hatar mig vid det här laget), men jag är liksom alldeles för harig för att låta bli dem. För om jag för en gång skull skulle lämna mina smä bäbisar barfota, skulle de förmodligen gå och fläka sig och då skulle jag plåtas av mitt dåliga samvete tills jag trillar av pinnen när jag är 122. Så, super-kit it is.

Som ni kanske hör så tar jag, ärligt talat, inte tag i det mest muskelkrävande arbetet just idag... Jag funderar mest på det ena och det andra! Ikväll ska jag kurera mig med hemmagjord champinjonsoppa och Idol. Joel jobbar natt idag igen så jag och Bullis får mysa till på egen hand. Imorgon ska jag fanemej vara på topp! Då hittar ni mig, Cissi och jättemånga billiga fleecehandskar i Folkesta-butiken. Ses där!

Kram Anna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0