Latare och snurrigare än vanligt


Jag och Bullis ligger i soffan och myser medan stackars Joel jobbar natt. Jag vet knappt vilken dag det är. Hela den här veckan känns bara väldigt obekant. Jag började ny kurs i skolan i måndags. Ska nu lära mig vetenskapligt skrivande, vilket jag inte riktigt listat ut vad jag tycker om än. Allra helst flum-skriver jag ju bara såhär, som till er. Pladdrar iväg på en liten avstickare som nu, istället för att verkligen berätta varför veckan är så obekant.

Jag var åtminstone på god väg. Ny kurs - ny lärare - nytt arbetssätt - nytt schema. Mycket obekant. På grund av det nya shemat blev jag hux flux ledig både tisdag och onsdag den här veckan. Ingen jobb och ingen skola. Mycket obekant. Och helt plöstligt låg det 2 dm snö utranför fönstret. Mycket obekant. 

Jag känner att jag blivit lite bekväm av allt det nya. Ingen inlämnings-stress i skolan som gör att man hetsar runt som en dåre för att hinna sitta och skriva hela nätterna, inget högt jobb-tempo som sätter fart på fötterna och ingen, verkligen ingen anledning att kliva utanför dörren. Det var till och med så att det tog emot att åka till stallet idag. Bara för att jag avskyr vinter, kyla och snö så mycket. Fast å andra sidan är det nog bra att bara vara ibland, inte ha dåligt samvete för att man inte gör ett skit. Jag tror man laddar batterierna så.

Kram!

PS. Drog ut mina sista två visdomständer idag. Är jag den enda över 10 som tar med dem hem efteråt? Eller finns det någon annan där ute som också är sjukt fascinerad över hur stor tandroten faktiskt är? Inte? Nä, tänkte väl det... :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0