Sörmlands sadlar och jag


Puh... Äntligen hemma efter en dag on the road genom ett dimmigt och nollgradigt Sverige. Favvolandet så här års? Nä, inte direkt. Men jag gör ju inte direkt något åt problemet och tar tag i den där flytten till Brasilien, så jag får väl hålla käften och fortsätta kriga.

Idag har jag haft tre sadelinpassningar i Strängnäs och tre i Södertälje. Genomgående tema för dagen: fullblod. Förutom en D-ponnykorsning har det nämligen varit hela eller halva fullblod hela bunten. Även om de karakteristiskt exteriöra dragen på en del av dem faktiskt lyst med sin frånvaro.

Det är väldigt trevligt att åka ut till olika stall och träffa olika hästar och människor. Man får lite skönt avstånd till allt annat i livet, och tänker egentligen bara sadlar. Dessutom blir man inspirerad av olika stall och gårdar, och får en djupare relation till sina kunder - både hästar och människor. Men allra bäst är förstås känslan av att man verkligen hjälper någon. När man åker ifrån ett stall och är helt säker på att hästen kommer ha det så mycket bättre efter att man varit där, eller när man sett till så att en ryttare upplever mycket större säkerhet och självförtroende på hästryggen. I de stunderna är jag alltid väldigt upprymd när jag åker hem!

Kram Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0