Sömnbrist, tonfisk och en massa mössor


Ner i sängen halv två igår. Upp ur sängen halv fem imorse.

Till jobbet för att skriva ut inlämningsuppgiften som skulle vara klar idag. Till stallet. Fodra, släppa ut hästar, mocka boxar, fylla höpåsar, ge vatten, borsta och longera Millle, släppa ihop shettisarna med nybliven valack och vän, sopa gången, pussa kattungarna.

Sen hem till stan. Duschen, sminket, håret, skolan. Föreläsning i "klartext" (?), inlämning av uppgift. Snabblunch i soffan.

Till jobbet. Packa upp varor, ringa kunder, städa kassan, ta kort på världens sötaste Cissi i världens sötaste mössa, totaldäcka av utmattning i kontorsstolen och skriva ett blogg-inlägg. Drömma om en perfekt stekt tonfiskfilé, ett glas rött och ett avsnitt True Blood med Joel sent ikväll. I will make that happen, för det är precis vad jag kommer behöva efter den här dagen...

Anyway, nog beklagat från min håll. Även om det är ruskigt skönt att ha er till hands ibland när man behöver göra just det :-) Jag jobbar med Cissi idag, party-torsdag as we always do it. Hon har haft semester i ett par veckor och lämnat mig halv på torsdags-eftermiddagarna, men nu är allt äntligen som det ska igen!

Idag har vi fått in galoppglasögon, nya numret av Hästmagasinet, färgglada och fina grimskaft, praktiska manborstar, lite skor från Mountain Horse och mössor i bästa färgerna. Vilken väljer du?





Etersom jag själv var så jävla blek att jag smälte ihop med det vita väggen bakom, så tvingade jag en mycket motvillig Cissi att modella istället. Man är ju service-minded :-)

Kram Anna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0