Fredagsbrief, förlossningar... och så lite vin förstås



Dagens brief


Som vanligt på fredagar har jag en speciell feeling i kroppen. Idag är jag dessutom "stall-ledig" för första dagen på flera veckor, vilket faktiskt känns riktigt skönt. Jag firade med en hejdundrande sovmorgon och tillhörande mysfrukost med Joel. Och sedan dess har jag befunnit mig i skolan. Vi läser "Informationsdesign i praktiken" nu där vi för första gången på länge gör någonting skarpt, det vill säga någonting som någon faktiskt kommer använda sig av i verkliga livet.

Den här gången är det förlossningskliniken här i Eskilstuna, Nyköping och Katrineholm som vill att vi utformar ett informationsmaterial åt alla blivande föräldrar. Hua! Redan på förhand har jag insett att arbetet med det här projektet kommer föra mig närmare ett förlossningsrum än vad jag tror mig vara psykiskt förberedd för. Samtidigt älskar jag att arbeta så här. Det blir så himla mycket mer motiverande att göra något åt en verklig arbetsgivare, och att presentera arbetet för kommunen eller för ett företag istället för bara lärarna.

Men nog med arbete. Det är ju helg nu! Ska precis sätta på lite bra musik, dunka ut några annonser på blocket (har satt igång värstingrensning av källarförrådet), och därefter välja outfit inför en vinkväll med tjejerna i klassen. Blir nog grymt trevligt!

Imorgon jobbar jag i butiken, så då ses vi säkert ;-) Ha en härlig kväll tills dess!

Kram Anna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0