Trubbel i paradiset


Det är jobb som gäller för mig just nu. Dygnet runt. Butiken på dagen, sadelinpassningar på kvällen. Men jag tänkte att jag skulle hinna med lite innan skolan kör igång igen nästa vecka. Följdaktligen börjar jag bli lite trött nu, både fysiskt och psykiskt. Det går tungt på hästfronten för tillfället så den energikick jag vanligtvis får därifrån har uteblivit den senaste veckan.

I måndags var jag på Strömsholm med Millie för att röntga ett överben hon dragit på sig i sommar. Precis som jag misstänkte så såg det inte super ut. Det är aktivt och beror troligtvis på att hon belastar benen fel när hon jobbar. Blä. Dessutom sitter det på griffelbenet vilket enligt mig känns lite läskigt nära gaffelbandet.

Så här står man. Och får olika råd från olika människor. Till och med veterinärerna är oense. Ska man vila och kyla och hoppas på att det stillar sig? Ska man bränna bort det? Operera? Ta bort hela jäkla griffelbenet eftersom det ändå inte gör någon nytta? Jag har mycket jag måste ta ställning till just nu...

Kram Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0