Vårkänslor!


Godagens! Sitter på kontoret med ögonen i kors efter att ha manglat runt i Word sedan jag började jobba vid ett-tiden. Försöker få klart en massa pappersarbete eftersom jag faktiskt har semester nästa vecka och behöver rensa bort lite måsten innan dess. Men nej, jag ska inte till Gran Canaria. Jag ska bara vara. Ge min kropp en stress-fri vecka och laga buffé inför mitt födelsedagsfirande. Typ. Och det ska bli helt fantastiskt.

Har en ganska härlig känsla i kroppen inför min vecka. Faktiskt. Efter att ha sovit ikapp brutalt många timmar under den senaste veckan känner jag energin flöda genom kroppen igen! Millies ben har äntligen antagit en något sånär normal omkrets så nu skrittar vi igen. Äntligen, äntligen, äntligen. Och Ted springer i hagen, vilket värmer mitt hjärta. I skolan gör jag någon sorts radiodokumentär med min favvogrupp av genier och hemma är jag inne i ett inredningsrus som gör Joel matt. Det är så jag är helt enkelt. När jag vill göra något gör jag det NU. När jag vill ha något vill jag ha den NU. Tålamod är ju egentligen en av de fjantigaste dygderna, eller hur? 

Eftersom jag vill ha vår har jag lite svårt att acceptera att den inte kommer NU. Försöker tappert plocka på mig skinnjackan de dagar som ser allra finast ut, men tvingas ändå inse att det tar ett tag till innan bäckarna porlar och travsäsongen med Hockeyligan drar igång med Olympiatravet på Åby. Jag längtar efter allt som andas ljus och värme just nu! 

I butiken känner man såklart likadant. Stampar otåligt efter vårklädernas ankomst och sliter upp varje kartong med illa dold entusiasm. Men jag antar att sånt beteende hör februari till. Och jag antar att jag är på precis samma vis varje år.

Ironiskt nog ska jag på mässa på fredag - för att titta på nyheter och kollektioner inför höst/vinter 2011-12. Måste uppbringa större pepp inför det under veckan...

Kram Anna.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0