Check! Check! Check!


Puh! Halvsvettig och hästluktande har jag nu anlänt till jobbet och öppnat butiken. En stor fördel med mitt jobb är att man kan lukta som att man precis kom från stallet - vilket ju är precis vad man oftast gjort. Det luktar ju ändå läder och pälsglans och diverse andra hästlukter på min arbetsplats. 

Min dag började 05.30 med fodring och utsläpp av de fyrbenta galningarna på Tvåltorp. Det är sjukt vad jobbigt det är att kriga omkring med snö till knäna! Sen mockade jag och gjorde klart allt foder inför eftermiddag och kväll när Joel respektive grannen ska ha stalljouren. Jag har fan världens gulligaste kille!

Nu följer ett tajt tids-schema: jobb 10-13, lunch&dusch 13-14, hår 14-16, kläder&smink 16-18 och sen FEST! Alla killar som just läste det där kan ju skatta sig lyckliga över att ni är just - killar. Och förmodligen har en lite mer relaxed dag än undertecknad :-)

Jag ska, som jag alltid lovar, försöka komma ihåg att ta en massa bilder under kvällen. Det troliga är såklart att jag ändå glömmer och snor bilder från Joel i efterhand. Som vanligt :-)

Tills vi hörs igen önskar jag er alla en underbar lördag! Och glöm inte vårt fina erbjudande här i butiken (öppet 10-15) om ni skulle behöva en superbra grimma med matchande grimskaft åt pållen...

Kram Anna.

PS. Stort TACK till världens snällaste Maj vars magiska fingrar hjälper Cissi och mig med våra frisyrer idag! Och till brorsan som jobbar ett par timmar åt mig så att jag slipper stressa mig fördärvad. Ni är guld värda :-) DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0