Nu ökar takten


Idag började allvaret igen. Skola, jobb, skola, jobb. Stall, stall och fix i nya lägenheten däremellan. Det är lätt att hänga upp sig på att man har mycket att göra. Bli trött på att man måste sätta sig framför datorn, baslinjeraster, gridsystem och gud vet vad efter jobbet när andra kan skjunka ned i TV-soffan och gotta sig.

Nu efter nyår kom jag på mig själv med att jag kände mig rätt trött på min vardagstillvaro. Jag såg verkligen inte fram emot att vårterminen skulle starta eftersom det kändes för jobbigt att stressa runt och pussla med tiden för att få plats med alla måsten igen. När jag känner så måste jag jobba lite med mig själv mentalt, och aktivt påverka mig själv så att jag ändrar inställning. För stress mår ingen bra av och jag orkar inte gå runt och vara missnöjd med min vardag, det är livet alldeles för kort för.

Och allt går ju verkligen att vända på, om man tänker till. Jag kan gnälla över att jag jobbar på olika sätt både dagar och kvällar i veckorna. Men tänk vad mycket det ger mig, tänk vad mycket jag lär mig och tänk vad fantastiskt att jag faktiskt har ett jobb jag kan kombinera med mina studier. Dessutom, alla arbeten består inte av att läsa böcker, skriva eller formge nedbäddad i sin varma, sköna säng eller vid skrivbordet med en god kopp the bredvid. 
 
Allt går verkligen att vända på. När jag tappar lite perspektiv och måste påminna mig själv om det, slutar det alltid med att jag istället blir tacksam för att jag har det så himla bra. Jag tror det är viktigt att då och då säga åt sig själv på skarpen :-) I mitt fall resulterar det i en jäkla förbättring av min inställning till saker och ting!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0