Det är vår i luften på Tvåltorp





Efter en morgon i stallet och en förmiddag i skolan befinner jag mig nu i butiken med Cissi. Hon ordnar med det sista inför helgens hingstvisning på Flyinge. Stallions tyska hingstar kommer upp för att visa upp sig på hingståget och då måste Cissi givetvis vara på plats och monstermingla. Vilket hon säkert gör med bravur :-)

Själv blir man kvar hemma i stan. I vårsolen med Bosse the man här ovanför. Han är Cissis stora, vita, döva boxer. Och han är störtskön. Lite som Shrek - på ett positivt sätt. Och så har vi mammas Zita som påminner lite om Fiona - ibland irriterar hon sig på honom men oftast älskar hon honom. De är ett fint hundpar, våra Tvåltorps-vovvar.

Det är min lediga helg i helgen. Från jobbet alltså, skolan funkar det ju inte riktigt så med tyvärr. På fredag ska jag fira min Malin Lindstedt som liksom jag har tagit sig halvvägs till 50. Och på lördag är det ju V75 på Sundbyholm! Olympiakval, brorsan startar Poesi, alla vänner samlas, solen skiner och festen fortsätter hela natten. Åh vad jag längtar!

Kram Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0