Det våras!


Ja, jag vet. Det är omväxlande minusgrader eller snöslask eller en halvmeter lera ute. Men mentalt! Det våras alltid lite i sinnet när jag börjar ta tag i saker och ting igen efter alla vinterfester och röda dagar.

Millies balltramp och karledsinflammation börjar äntligen (lagom till det blir plusgrader igen - såklart) bli bättre. Så nu är det nyrenovering och igångsättning som gäller. Träningstid hos Josefine är bokat, tid för munvård hos Torbjörn bokat, check-up hos Kocko nästan bokat och skoning likaså. Planerar för en nybalansering på framhovarna för att försöka undvika framtida trampskador och avslitna skor - håll tummarna för att jag tänker rätt!

Brunis ska vi röntga en kota på. Han hade en spricka där som föl så man måste hålla lite koll. Och shettisarna måste klippas igen eftersom de blir så himla varma och trötta när pälsen tjocknar på.

Dessutom har jag ju mig själv att tänka på. Det är dags att skaka av sig sockerberoendet, detoxa systemet rent och börja röra på sig! Om jag kräver att Millie ska bli starkare och smidigare får jag ju lov att sluta moffa i soffan själv. Det är ju ett teamwork det här, ridningen. 

Kram Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0